SEARCH RESULTS

From Holocaust to Revival Museum - Kibbutz Yad Mordechai

  • Transparency rating
    (57%)
    Categories of Activities:
  • Memorials
  • Settlement
  • Human Rights
  • Education
  • Museum
  • Tourism
  • Culture

"משואה לתקומה" הינו מוזיאון ומכון חינוכי להוראת השואה, המספר את סיפורו של העם היהודי בעשור הטרגי והדרמטי של השואה והתקומה ומוביל את המבקרים במסע המתחיל בחיים באירופה הכבושה ומשם אל קרבות תש"ח הגורליים על אדמת קיבוץ יד מרדכי בדרך להקמת המדינה ולעת הזו

"משואה לתקומה" הינו מוזיאון ומכון חינוכי להוראת השואה. המוזיאון מספר את סיפורו של העם היהודי בעשור הטרגי והדרמטי של השואה והתקומה ומוביל את המבקרים במסע המתחיל בחיים באירופה הכבושה וממשיך אל קרבות תש"ח הגורליים על אדמת קיבוץ יד מרדכי בדרך אל הקמת המדינה ומשם אל העת הזו, של חיים בצל הקאסמים בעוטף עזה.
מוזיאון יד מרדכי הוקם בשנת 1968 על פי חזונו של אבא קובנר, בתוך מבנה ארכיטקטוני ייחודי שתוכנן על-ידי האדריכל אריה שרון. השם "משואה לתקומה" משקף את התפיסה שהנחתה את המייסדים ומעצבי המוזיאון, אשר שמה דגש על הקשר האידיאולוגי ועל הרצף הכרונולוגי של האירועים שעברו על העם היהודי במחצית הראשונה של המאה העשרים ועד היום. תפיסה זו שוזרת את גבורתו של מרדכי אנילביץ' ולוחמי ההתנגדות היהודית באירופה בזו של לוחמי תש"ח בעת הקמת היישוב היהודי בנגב ואף מחברת את המבקרים להווה – לחיים בקרבת גבול עוין עם רצועת עזה עם שגרת חירום של הסלמות וירי רקטות על הקיבוץ.
המוזיאון מאגד את תצוגות השואה והקמת הקיבוץ ואת אתרי ההנצחה, הנמצאים בשטחי הקיבוץ ומחבר בין עבר והווה עם מבט לעתיד. במוזיאון תערוכה ייחודית ומרגשת הממחישה את סיפורה של קהילת יהדות ורשה ממרומי תפארתה ועד חורבנה בשואה, כולל דגם המשחזר במדויק את גטו ורשה ומציג את חיי היומיום בגטו ולצידו מיצג היסטורי הממחיש את מרד גטו ורשה.
בין אתרי ההנצחה ניתן לבקר בפסלו של מרדכי אנילביץ' הסמוך למגדל המים שהופצץ בקרבות תש"ח ולסייר באתר שחזור הקרב ההרואי של מגיני הקיבוץ ולוחמי הפלמ"ח נגד צבא מצרים.
לצד המוזיאון פועל המכון להוראת השואה הדרומי ביותר במדינת ישראל. המכון מפתח תוכניות חינוכיות המשלבות היסטוריה וזיכרון עם ערכים, חוסן ומנהיגות.
פעילויות המוזיאון והמכון להוראת השואה פונות לילדים מגיל בית ספר יסודי, דרך צה"ל וכוחות הביטחון, חברות וארגונים עבור בגיל השלישי ועד משפחות וקבוצות. מידי שנה מתארחים במוזיאון כ- 50 אלף מבקרים מישראל ומהעולם. מוזיאון יד מרדכי ממוקם בעוטף עזה, כ- 10 ק"מ דרומית לאשקלון.
מוזיאון יד מרדכי מ"שואה לתקומה" – מוזיאון מוכר הנתמך על-ידי משרד התרבות והספורט, ועידת התביעות, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ושותפים נוספים.

Certificate of Good Standing
(Nihul Takin)
  
Financial Report (last tax year)   
Certificate of Financial Accounting
(Ishur Nihul Pinkasei Chesbonot)
  
Annual Report (last tax year) - Hebrew   
Certificate of tax-deductibility at source (Ishur Nikui Mas b'Makor)   
Annual Report (last tax year) - English   
Classification as non-profit organization (Sivug Malcar)   
Anticipated Budget (this coming year) - Hebrew   
Non-standard articles of incorporation
(Takanon Meuchad)
  
Anticipated Budget (this coming year) - English